zondag 5 augustus 2012

Lavacolla

Zondagmorgen 5:38u.
Ik lig al een tijdje wakker, wachtend op de nieuwe dag. Vandaag is het zover , nog 10km en we zijn in Santiago .
Gisteren goed doorgestapt dus :-). De km-paaltjes dreven me verder . Eens mijn geplande bestemming bereikt was het nog 20 km, maar het was veel te vroeg om te stoppen. Het was ook vrij fris en we hebben een heel stuk door de regen gelopen . Jullie zouden het waarschijnlijk heel frustrerend vinden na jullie vreselijk natte weken, maar voor mij was het de eerst regen waar ik door moest en ik vond het zalig :-).
Vervolgens moesten we opnieuw met de taxi naar ons vertrekpunt om de auto te halen. De albergue zat heel erg vol door het slechte weer en daar zaten  toch wel de twee Canadese dames :-)! Het was fantastisch om elkaar terug te zien en afscheid te kunnen nemen . Het was  ook heel fijn om deze mensen aan Gerard te kunnen voorstellen . Hij kreeg meteen ook een bad in het camino-leven :-) en voelde dat er onder de pelgrims een bepaalde dynamiek en verbondenheid hangt.
Ondertussen is het 6u en Gerard snurkt rustig verder :-). Ik ga maar eens opstaan en mij klaarmaken. Vandaag enkel een licht rugzakje en 'normale' kleren . Ik wil zoals de pelgrims vroeger netjes Santiago binnengaan :-).
lieve groetjes van ons beiden
Anne en Gerard

3 opmerkingen:

  1. laatste 10 km, een akkefietje !
    en dan doel bereikt, wow.... wat een gevoel zal dat geven, ik krijg nu al tranen in mijn ogen van de emotie. en wat de regen betreft : ik hou van stappen in de regen, op mijn bedevaartsoord : omgeving van Dudzele en Damme, nee niet waar de toeristen zijn, maar langs de vaarten waar enkel fietsers, wandelaars en "aangelanden" (vind ik zo'n heerlijk woord "aangelanden" - riverains - ?? in 't frans) toegelaten zijn, kan ik ook kilometers stappen, gans alleen, in regen en wind... dat is tot nu mijn Compostelaatje. Allez, nog één ritje te voet en doel bereikt ! WOW Claudine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Anne en Gerard,
    Geloof het of niet ik zit hier met tranen in mijn ogen om jouw prestatie echt fantastis wat je gedaan hebt.

    Heel veel groetjes en bravoooooooo 's van ons, nemen jullie nu nog een paar daagjes verlof daar ?? Dat zijn wij vgeten wat jullie daarover gezegd hebben, de leeftijd begint ons duidelijk parten te spelen.

    Nogmaals een dikke bravo en tot in Brugge

    jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anneke, Taak volbracht en ondertussen de nodige documenten gekregen,nog een laatste kaarsje aangestoken,misschien nog bekenden tegen het lijf gelopen en de emoties de vrije loop gelaten!
    Wat een prestatie!
    Vandaag nog 90km verder naar Finesterra welliswaar met de auto om het laatste restje oude An voor de nieuwe om te ruilen? Of is het in Compostella goed om nog even te verblijven?
    Geniet verder van jullie verlof en tot....Knuffel van ons.

    BeantwoordenVerwijderen